Koniec I półrocza to czas na szkolne podsumowania: oceny z przedmiotów, zachowania, zebrania z rodzicami, rozmowy o sukcesach i porażkach.
Biblioteka szkolna, jako nierozłączny element związany ze zdobywaniem wiedzy, umiejętności i rozwojem zainteresowań uczniów, podsumowuje w tym okresie czytelnictwo naszych uczniów. Wielu z nich odwiedza bibliotekę, aby spędzić przerwę czy wolny czas po zajęciach lekcyjnych, wśród książek i czasopism, czytając, zaglądając do Internetu, oglądając filmy czy odrabiając zadania domowe.
W I półroczu roku szkolnego 2013/2014 wypożyczyli ok. 1000 książek, a odwiedzin w czytelni zanotowaliśmy ok. 3000.
Tytuł najlepszego czytelnika w minionym półroczu przypadł:
w grupie klas I-III – Piotrowi Kopeć z kl. III b ( 36 książek)
w grupie klas IV-VI – Aleksandrze Dzioch z kl. IV b ( 27 książek).
Sumę wypożyczeń w poszczególnych klasach przedstawia poniższy wykres:
NAJLEPSI CZYTELNICY W I PÓŁROCZU:
KL. I – AMELIA KRAWCZYK, WIKTORIA PARUZEL
KL. II- KAROLINA POZORSKA
KL. III- KOPEĆ PIOTR
KL. IV- ALEKSANDRA DZIOCH
KL. V – ALEKSANDER NOWAKOWSKI
KL. VI- PATRYK MICHALSKI
Oprócz wypożyczania książek, biblioteka szkolna zorganizowała dla uczniów różnorodne zajęcia czytelnicze, mające za zadanie zachęcić dzieci do sięgania po ciekawe pozycje z zakresu literatury:
- spotkania z literaturą (Przysłowia prawdę powiedzą, Wierszolandia, Spotkanie z kolędą i świąteczną poezją),
- konkursy (plastyczny i czytelniczy związane z twórczością Juliana Tuwima),
- zajęcia z zakresu wiedzy o bibliotece (lekcje o katalogach, źródłach wiedzy, historii bibliotek, pisma i książki, o czasopismach itp.)
- wystawy (Polscy Nobliści, Ekslibrisy, Dzień Pluszowego Misia, Dzień Niepodległości, Nowości czytelnicze, itd.),
- kiermasze, wystawki nowości książkowych,
- projekcje bajek i filmów, będących ekranizacją znanych i lubianych utworów literackich.
Wszystkie podejmowane przez naszą bibliotekę działania sprzyjają kształtowaniu wzorca kultury czytelniczej ucznia, wyposażają go w określony zespół kompetencji czytelniczych, uczą, jak spędzać wolny czas, rozwijają też zainteresowania i umiejętności.
Bożena Dudka