Co to za konkurs? – to konkurs na prezentację graficzną w formie plakatu wykonaną w wersji komputerowej programem Word. Czego dotyczy konkurs? – waszej aktywności fizycznej, wykonywanej systematycznie w wolnym czasie. Czyli ma zawierać informacje o sportach i innej aktywności fizycznej, którą uprawiacie. Kto może brać udział w konkursie? – każdy chętny uczeń, który systematycznie uprawia aktywność fizyczną.
Co znaczy systematycznie? – że te ćwiczenia powtarzacie co jakiś czas, a nie tylko 1 raz byłam np. na basenie i tym się chcę pochwalić.
Czego nie możecie opisać w tej pracy? – lekcji w-f, bo są obowiązkowe dla każdego, ale zajęcia z SKS już mogą być, bo w nich uczestniczycie dobrowolnie.
Co musi być zawarte w tej pracy?
1. Imię, nazwisko, klasa.
2. Twoje hobby (nie musi być związane ze sportem) – co lubisz robić w wolnym czasie i dlaczego?
3. Jaką aktywność fizyczną uprawiasz i jak często? Najlepiej z rozbiciem na pory roku. Może być w punktach, albo w formie tabelki. A może wymyślicie coś zaskakującego i nietypowego?
4. Przynajmniej 3 fotki, które pokazują ciebie podczas aktywności fizycznej. Nie muszą być duże. Możesz je wstawić w Wordzie do dokumentu i zmniejszyć, albo przyciąć. Możecie je opisać w zabawny sposób, lub dodać komentarz.
5. Opis twojej ulubionej aktywności fizycznej (najlepiej ze zdjęciem). W jaki sposób ją wykonujesz, na czym polega i dlaczego najbardziej ją lubisz?
6. Podsumowanie – co daje Ci aktywność fizyczna i co rozwija?
Jak ma wyglądać ta praca? – ma to być wydruk z komputera na kartkach A4. Nie więcej niż 3 strony. Może być w kolorach, albo z ozdobnikami – to zależy od Was. Nie zapomnijcie o zdjęciach.
Do kiedy trzeba ją zrobić? – do końca maja, ale już teraz róbcie zdjęcia i notatki – zbierajcie materiały.
Komu oddać pracę? – pokażcie ją najpierw pani od informatyki, żeby mogła wystawić za nią ocenę, a potem oddajcie osobie, która prowadzi lekcje w-f.
Co zrobimy z tymi pracami? – zostaniecie za nie odpowiednio nagrodzeni z informatyki i w-f, a później wybierzemy najwartościowsze prace i wywiesimy je na korytarzu szkolnym, aby wszyscy mogli je obejrzeć i brać z Was dobry przykład.
Co będzie brane pod uwagę przy ocenie prac?
1. Ile czasu poświęcacie na aktywność fizyczną?
2. Czy zawarte w pracy informacje są prawdziwe, czy przesadzone? Piszcie tylko prawdę i nie wyolbrzymiajcie swoich zasług.
3. Ile wysiłku włożyliście w przygotowanie prezentacji?
4. Czy plakat ładnie wygląda – jest estetyczny?
5. Czy tekst jest bez błędów ortograficznych i gramatycznych?
6. Czy dobrze i własnymi słowami potraficie opisać to, co robicie?
7. Czy rozumiecie po co ten konkurs?
Po co ten konkurs?
1. po to, aby zachęcić Was do uprawiania jakiejkolwiek aktywności fizycznej i odciągnąć od telewizorów oraz komputerów,
2. abyście mogli pochwalić się przed całą szkołą, jak zdrowy tryb życia prowadzicie,
3. aby inni mogli brać z Was dobry przykład,
4. abyście rośli nam duzi i zdrowi.
Przykłady aktywności fizycznej w zależności od pory roku:
Zima:
1. Ćwiczę na zajęciach SKS raz tygodniu 45 min,
2. Pływam na basenie 1 godzinę miesięcznie,
3. Trenuję koszykówkę na hali 2 razy w tygodniu po 1,5 godziny,
4. Spaceruję z psem – codziennie po pół godziny,
5. Jeżdżę na nartach podczas ferii przez tydzień po 3 godziny dziennie,
6. Zjeżdżam na sankach – średnio 10 dni podczas zimy po 2 godziny,
7. Gimnastykuję się codziennie rano lub wieczorem po 15 min.
Wiosna i jesień:
1. Ćwiczę na zajęciach SKS średnio co 2 tygodnie po 45 min,
2. Startuję w zawodach sportowych średnio 4 razy do roku,
3. Jeżdżę na rolkach co weekend po 2 godziny,
4. Gram w piłkę nożną na Orliku co drugi dzień po 1 godzinie,
5. Biegam z psem codziennie po 0,5 godziny,
6. Podciągam się na drążku i robię pompki codziennie po 10 min,
7. Ćwiczę wstrzymywanie oddechu w wannie co drugi dzień po 15 min.
Lato (wakacje):
1. Gram w siatkówkę na plaży – średnio 30 dni podczas lata po 1 godzinie,
2. Pływam w morzu lub jeziorze średnio 20 dni w ciągu lata po 0,5 godziny,
3. Jeżdżę na rowerze z kolegami 2 razy w tygodniu po 1 godzinie,
4. Pływam na żaglówce 10 dni po 1 godzinie,
5. Skaczę na skakance co drugi dzień po 0,5 godziny,
6. Ćwiczę mięśnie brzucha „brzuszki” codziennie 10 min,
7. Tańczę z koleżankami raz w tygodniu po 2 godziny.
Jesteście na pewno bardzo pomysłowi i lepiej znacie się na komputerach niż ja, więc poradzicie sobie, a Wasze prezentacje będą wspaniałe i ciekawe. W razie problemów zwróćcie się o pomoc do pani na lekcji informatyki. Wierzę w Waszą pomysłowość i życzę powodzenia!
Ze sportowym pozdrowieniem – Sabina Grela