Konkurs „JESTEM AKTYWNY”

Co to za konkurs? – to konkurs na prezentację graficzną w formie plakatu wykonaną w wersji komputerowej  programem Word. Czego dotyczy konkurs? – waszej aktywności fizycznej, wykonywanej systematycznie w wolnym czasie. Czyli ma zawierać informacje o sportach i innej aktywności fizycznej, którą uprawiacie. Kto może brać udział w konkursie? – każdy chętny uczeń, który systematycznie uprawia aktywność fizyczną.

Co znaczy systematycznie? – że te ćwiczenia powtarzacie co jakiś czas, a nie tylko 1 raz byłam np. na basenie i tym się chcę pochwalić.

Czego nie możecie opisać w tej pracy? – lekcji w-f, bo są obowiązkowe dla każdego, ale zajęcia z SKS już mogą być, bo w nich uczestniczycie dobrowolnie.

Co musi być zawarte w tej pracy?

1. Imię, nazwisko, klasa.

2. Twoje hobby (nie musi być związane ze sportem) – co lubisz robić w wolnym czasie i dlaczego?

3. Jaką aktywność fizyczną uprawiasz i jak często? Najlepiej z rozbiciem na pory roku. Może być w punktach, albo w formie tabelki. A może wymyślicie coś zaskakującego i nietypowego?

4. Przynajmniej 3 fotki, które pokazują ciebie podczas aktywności fizycznej. Nie muszą być duże. Możesz je wstawić w Wordzie do dokumentu i zmniejszyć, albo przyciąć. Możecie je opisać w zabawny sposób, lub dodać komentarz.

5. Opis twojej ulubionej aktywności fizycznej (najlepiej ze zdjęciem). W jaki sposób ją wykonujesz, na czym polega i dlaczego najbardziej ją lubisz?

6. Podsumowanie – co daje Ci aktywność fizyczna i co rozwija?

Jak ma wyglądać ta praca? – ma to być wydruk z komputera na kartkach A4. Nie więcej niż 3 strony. Może być w kolorach, albo z ozdobnikami – to zależy od Was. Nie zapomnijcie o zdjęciach.

Do kiedy trzeba ją zrobić? – do końca maja, ale już teraz róbcie zdjęcia i notatki – zbierajcie materiały.

Komu oddać pracę? – pokażcie ją najpierw pani od informatyki, żeby mogła wystawić za nią ocenę, a potem oddajcie osobie, która prowadzi lekcje w-f.

Co zrobimy z tymi pracami? – zostaniecie za nie odpowiednio nagrodzeni z informatyki i w-f, a później wybierzemy najwartościowsze prace i wywiesimy je na korytarzu szkolnym, aby wszyscy mogli je obejrzeć i brać z Was dobry przykład.

Co będzie brane pod uwagę przy ocenie prac?

1. Ile czasu poświęcacie na aktywność fizyczną?

2. Czy zawarte w pracy informacje są prawdziwe, czy przesadzone? Piszcie tylko prawdę i nie wyolbrzymiajcie swoich zasług.

3. Ile wysiłku włożyliście w przygotowanie prezentacji?

4. Czy plakat ładnie wygląda – jest estetyczny?

5. Czy tekst jest bez błędów ortograficznych i gramatycznych?

6. Czy dobrze i własnymi słowami potraficie opisać to, co robicie?

7. Czy rozumiecie po co ten konkurs?

Po co ten konkurs?

1. po to, aby zachęcić Was do uprawiania jakiejkolwiek aktywności fizycznej i odciągnąć od telewizorów oraz komputerów,

2. abyście mogli pochwalić się przed całą szkołą, jak zdrowy tryb życia prowadzicie,

3. aby inni mogli brać z Was dobry przykład,

4. abyście rośli nam duzi i zdrowi.

Przykłady aktywności fizycznej w zależności od pory roku:

Zima:

1. Ćwiczę na zajęciach SKS raz tygodniu 45 min,

2. Pływam na basenie 1 godzinę miesięcznie,

3. Trenuję koszykówkę na hali 2 razy w tygodniu po 1,5 godziny,

4. Spaceruję z psem – codziennie po pół godziny,

5. Jeżdżę na nartach podczas ferii przez tydzień po 3 godziny dziennie,

6. Zjeżdżam na sankach – średnio 10 dni podczas zimy po 2 godziny,

7. Gimnastykuję się codziennie rano lub wieczorem po 15 min.

Wiosna i jesień:

1. Ćwiczę na zajęciach SKS średnio co 2 tygodnie po 45 min,

2. Startuję w zawodach sportowych średnio 4 razy do roku,

3. Jeżdżę na rolkach co weekend po 2 godziny,

4. Gram w piłkę nożną na Orliku co drugi dzień po 1 godzinie,

5. Biegam z psem codziennie po 0,5 godziny,

6. Podciągam się na drążku i robię pompki codziennie po 10 min,

7. Ćwiczę wstrzymywanie oddechu w wannie co drugi dzień po 15 min.

 

Lato (wakacje):

1. Gram w siatkówkę na plaży – średnio 30 dni podczas lata po 1 godzinie,

2. Pływam w morzu lub jeziorze średnio 20 dni w ciągu lata po 0,5 godziny,

3. Jeżdżę na rowerze z kolegami 2 razy w tygodniu po 1 godzinie,

4. Pływam na żaglówce 10 dni po 1 godzinie,

5. Skaczę na skakance co drugi dzień po 0,5 godziny,

6. Ćwiczę mięśnie brzucha „brzuszki” codziennie 10 min,

7. Tańczę z koleżankami raz w tygodniu po 2 godziny.

Jesteście na pewno bardzo pomysłowi i lepiej znacie się na komputerach niż ja, więc poradzicie sobie, a Wasze prezentacje będą wspaniałe i ciekawe. W razie problemów zwróćcie się o pomoc do pani na lekcji informatyki. Wierzę w Waszą pomysłowość i życzę powodzenia!
Ze sportowym pozdrowieniem – Sabina Grela